19 Mac 2012

Doa Untuk Saudara Kita Di SYRIA..

Assalammualaikum sahabat Ana...
Pasti sahabat semua sudah tahu tentang keaadaan saudara kita di syria. Keganasan demi keganasan yang berlaku kebanyakannya di negara ISLAM. ALLAH...semoga ALLAH S.W.T tabahkanlah hati hamba-hambanya yang menerima ujian yang getir ini.

Dunia mengutuk sekeras-kerasnya tindakan kekejaman dan tidak berperikemanusiaan ke atas rakyat Syria oleh rejim Bashar al-Assad. Fakta kekejaman rejim Bashar terhadap rakyat di Syria sekarang menunjukkan kematian 8,500 orang rakyat, seramai 39,000 orang awam cedera dan 180,000 tahanan dalam penjara diseksa.

Kekejaman mereka lebih terserlah apabila mereka mencuri harta-harta rakyat, membunuh para ulama, melakukan pembunuhan beramai-ramai, merogol dan mencabul kehormatan wanita, menghalang perempuan beriman daripada memakai hijab serta menindas orang yang lemah seperti orang tua dan kanak-kanak.Hal ini berlaku hanya kerana rakyat menuntut kebebasan, keadilan, keamanan, demokrasi dan hak asasi.

ALLAH...hanya doa yang dapat dijadikan senjata umat ISLAM sekarang bagi menghentikan kekejaman yang dilakukan terhadapat saudara kami. So sahabat Ana sama-sama la kita berdoa sebagai hadiah terbaik kepada saudara sesama ISLAM kita disamping menyokong usaha dan menyumbang kepada Tabung Krisis Kemanusiaan Syria.





Biarkan gambar yang menceritakan segalanya...

WASSALAM...

p/s: sesungguhnya Malaysia bertuah buat masa sekarang..

Tiada ulasan: