24 April 2011

Syukran Ye Sahabat~~~


Assalammualaikum sahabat Ana sekalian,harap sihat walafiat hendaknya..

Hari ana rasa bahagia dan gembira sangat2 bila dapat chat dengan kawan masa sekolah menengah dulu.Baru jer semalam ana citer macam2 kat sahabat ana pasal ana kat sekolah menengah,tup3 ari ni dapat chat bukan main dengan diorang.
ALLAH...bahagianya ana rasakan hari ni.Memang jarang nak rasa happy macam ni dengan sahabat lama.Yelah kalau nak bandingkan dengan kehidupan di Universiti sekarang,kebanyakan orang sibuk dengan hal masing-masing.Nak cari sahabat yang sejati dan boleh diharapkan pun susah.Kawan masa senang ramai tapi masa susah....ALLAH!!!, memang betul2 susah.

Ana bersyukur sangat2 dikuriakan sahabat yang baik dan sporting,walaupun jauh dimata tapi dekat dihati,yelah ibarat bintang dilangit,kita dapat melihat sinarnya dari jauh tetapi tidak dapat mencapai or memegangnya,begitulah sahabat.Rindu sangat kat diorang semua.

Memang bahagiakan dapat sahabat yang sejati,kawan datang dan pergi tetapi sahabat setia disisi. ALHAMDULILLAH...ana bersyukur sangat2. Syukran ye sahabat ana kelas 6A2.Tapi tidak dilupa juga kepada sahabat ana yang berada di universiti, tidak semua mementingkan diri,tapi masih ada segelumit yang boleh dijadikan sahabat sejati di sini.InsyaALLAH.

Memetik kata2 yang dipostkan oleh kak Adau kat wall facebook dia,"Carilah teman yang 'sampai hati' menyatakan keburukan kita bukan menjaga hati kita dengan menyembunyikan segala keburukan kita. Berlatihlah untuk berterima kasih kepada orang yang menegur atau mengkritik kita walaupun teguran itu kasar dan tidak berhikmah bahkan jika kritikan itu datang dari orang yang terlalu muda berbanding kita sekalipun."Ana suka sangat kata2 tu..memang sesuai sangat2. Tapi sudahkah kita temui sahabat seperti ini???

Tanya diri anda...sekadar sedikit perkongsian dari lubuk hati ana untuk coretan hari ini.

Wassalam

Tiada ulasan: