26 April 2011

TETAP HATI..

Assalammualaikum sahabat Ana...

Hari ni Ana baru lepas exam Pembangunan Wanita dan Keluarga. Alhamdulillah ALLAH permudah jalan Ana dalam menjawab exam hari ni. Hari ni ana nak berkongsi satu cerita yang memang 'a good moral story la. Pasal tetapkan hati,macam exam juga la, jangan rasa was2 bila dah tahu jawapan tu betul,buat jer. Tapi yang ni storynya lain sikit.Tetapkan hati dalam memilih jalan ALLAH. Cerita ni ana jumpa masa semak mesej2 lama dalam facebook yang dihantar oleh page yang ana sertai. Sahabat baca lah yer dan renung2kan apa yang baik.


Seorang wanita sedang brlegar-legar di atas bumbung kondominiumnya iaitu kira2 40 tingkat.Dia sedang memikirkan sesuatu yg tidak boleh dfikir oleh pancaindera.

Sedang asyik mundar-mandir,kasut tumit tingginya patah lalu dia jatuh dari tingkat 40 trsebut..Dia meraung "Tolong!Tolong!Tolong!"...sampai di tingkat 30,seorang lelaki ala2 pelumba haram berjaya menyambut wanita itu..Lalu lelaki itu berkata"kau perlu tidur denganku'.wanita itu menolak keinginan lelaki tersebut lalu dilepaskan kembali wanita itu kebawah.

Wanita tersebut raung-raung"somebody help me!saya akan jatuh".tiba ditingkat 20,seorang lelaki warga asing iaitu jejaka Australia yg bekerja di Malaysia berjaya menyambut wanita tersebut.lalu wanita itu brkata "thanks a lot'...jejaka tersebut berkata "dont mention it..but you have to sleep with me",wanita tersebut terperanjat dan serta-merta terjun semula ke bawah...

Lain cerita di tingkat 10,seorang lelaki yang alim cuba menyelamatkan wanita tersebut dengan menyambutnya,belum pun lelaki tersebut menyambut,wanita tersebut berkata "aku sanggup tidur dengan mu".terkejut besar lelaki yang alim itu dan brkata "Masya Allah"....niat lelaki itu untk menyelamatkan perempuan itu 100% pudar...lalu jatuhlah perempuan itu ke bawah...tamatlah riwayatnya..

Pengajaran,jangan berputus asa dalam mncari orang yang baik...Insya Allah akan ditemui...Sahabat,renungilah kisah tadi dan janganlah jadi seperti wanita tersebut..."YA ALLAH,TEGUHKANLAH IMAN KAMI DAN TETAPKANLAH HATI KAMI...AMIN YA ROBBAL ALAMIN!!!!!!..."

WASSALAM @__@

2 ulasan:

Fahrain berkata...

nice :)

Srikandi Buku berkata...

Syukran yer Fahrain..semoga dapat dijadikan teladan kita bersama..Amin Ya Robbal Alamin..=)